Articles de
Línies turístiques

Espai de debat i divulgació turística amb diverses persones que viuen el turisme des de diverses òptiques arreu del país. Amb Mireia Bonet, Eva Puente, Marta Ribas, Josep Gesti, Oriol Miralbell, Marta Domènech i Eli Diez Urquizu.

Fragilitat

Vivim temps de sorprenents canvis, temps de constants descobertes i temps d’intens moviment. Sembla com que un sistema que havia funcionat durant molt de temps ha entrat en crisi i poc a poc anem descobrint-ne les febleses sense saber trobar-hi solucions. El turisme no s’escapa a aquesta convulsa situació d’incertesa. Cada cop viatgem més, i…

Llegir Més
Noves tendències de gestió turística

Les tècniques de gestió turística de qualsevol destinació han canviat al llarg dels temps. Hi han afectat directament diferents aspectes, però em centraré especialment en els canvis que està vivint el sector turístic, com a resultat del gran procés d’evolució tecnològica. Un procés en el que hi estem immersos des de fa anys, però sembla ser que és de…

Llegir Més
LOCALITZA: productes agroalimentaris i turisme a la comarca de la Selva

En els seus productes agroalimentaris -com en tants altres aspectes- la Selva és una comarca heterogènia, diversa… inclassificable. En un territori que passa del mar a la plana i als massissos del Montseny-Guilleries en menys de cinquanta quilòmetres, el ventall de productes locals n’inclou alguns amb més anomenada (la ratafia, les galetes, les avellanes, els…

Llegir Més
El viatge intel·ligent

Poc abans del Mobile World Congress en què milers de professionals de les telecomunicació i la telefonia mòbil envairan Barcelona i contribuiran a engreixar l’economia turística de la ciutat, encara apareixen a la premsa especialitzada els dubtes sobre els canvis que està experimentant el turisme tant pel que fa a l’entrada de nous i poderosos…

Llegir Més
Com ens diferenciem?

Actualment, si hi ha alguna destinació turística que vol diferenciar la seva oferta de la resta, cal que aporti un valor afegit en la seva “marca”, i que aquest valor sigui percebut per part dels clients reals i els clients potencials. El turisme és un fenomen que mou milions de persones a tot el món,…

Llegir Més
HibriturSelva, la xarxa de col·laboració per a projectes turístics innovadors

Des de l’any 2013, a la comarca de la Selva tirem endavant una iniciativa que hem anomenat HibriturSelva i que conforma un “ecosistema” de col·laboració entre persones i entitats que aporten valor i innovació al turisme. Partíem de la necessitat de generar noves propostes turístiques diferenciadores al voltant de les nombroses iniciatives i recursos que…

Llegir Més
L’emoturisme

En els darrers anys he sentit a parlar en moltes ocasions de la intel·ligència emocional, el màrqueting emocional i el turisme emocional. I l’eMoturisme? Existeix com a tal? O es tracta d’una nova tendència en el comportament del turista, on les emocions i les experiències esdevenen un element més a tenir en compte a l’hora…

Llegir Més
El turisme i el canvi positiu!

El passat diumenge 27 de setembre, varen coincidir les eleccions al Parlament de Catalunya i la celebració del Dia Mundial del Turisme, festa instituïda per l’Organització Mundial del Turisme, agència de les Nacions Unides. Enguany, el comunicat oficial difós per l’agència a través del seu compte de Facebook l’encapçalava un estret d’unes declaracions del seu…

Llegir Més