Articles de
Línies turístiques

Espai de debat i divulgació turística amb diverses persones que viuen el turisme des de diverses òptiques arreu del país. Amb Mireia Bonet, Eva Puente, Marta Ribas, Josep Gesti, Oriol Miralbell, Marta Domènech i Eli Diez Urquizu.

HibriturSelva, la xarxa de col·laboració per a projectes turístics innovadors

Des de l’any 2013, a la comarca de la Selva tirem endavant una iniciativa que hem anomenat HibriturSelva i que conforma un “ecosistema” de col·laboració entre persones i entitats que aporten valor i innovació al turisme. Partíem de la necessitat de generar noves propostes turístiques diferenciadores al voltant de les nombroses iniciatives i recursos que…

Llegir Més
L’emoturisme

En els darrers anys he sentit a parlar en moltes ocasions de la intel·ligència emocional, el màrqueting emocional i el turisme emocional. I l’eMoturisme? Existeix com a tal? O es tracta d’una nova tendència en el comportament del turista, on les emocions i les experiències esdevenen un element més a tenir en compte a l’hora…

Llegir Més
El turisme i el canvi positiu!

El passat diumenge 27 de setembre, varen coincidir les eleccions al Parlament de Catalunya i la celebració del Dia Mundial del Turisme, festa instituïda per l’Organització Mundial del Turisme, agència de les Nacions Unides. Enguany, el comunicat oficial difós per l’agència a través del seu compte de Facebook l’encapçalava un estret d’unes declaracions del seu…

Llegir Més
Crear producte enoturístic no és bufar i fer ampolles!

Quantes vegades m’hauran vingut al cap idees per crear una nova activitat… Infinitat! Moltes d’elles, però, s’han quedat en això, en idees! Perquè pensar en noves activitats és relativament fàcil. El que és realment difícil és aconseguir que aquestes idees es converteixin en veritables productes turístics. Moltes de les definicions que ens han donat diferents experts…

Llegir Més
L’èxit en la gestió turística, una xarxa de complicitats

La gestió d’una destinació turística és complexa. Siguin quines siguin les seves dimensions, la seva riquesa turística i cultural o la seva oferta accessible al visitant, aquesta requereix, entre d’altres coses, d’un esforç, bona comunicació i coordinació entre els agents del territori. La importància del sector privat en la gestió de qualsevol projecte turístic és bàsica.…

Llegir Més