Articles de
Línies turístiques

Espai de debat i divulgació turística amb diverses persones que viuen el turisme des de diverses òptiques arreu del país. Amb Mireia Bonet, Eva Puente, Marta Ribas, Josep Gesti, Oriol Miralbell, Marta Domènech i Eli Diez Urquizu.

Retrat robot dels productes locals (per als no locals)

Els productes locals, singularment els agroalimentaris, tenen un interès particular pels territoris atès que els donen personalitat, generen economia directa, contribueixen a estructurar els paisatges, i conformen el substrat per moltes altres activitats econòmiques i culturals. Sembla clara l’oportunitat de vincular, per exemple, els productes agroalimentaris i el turisme, pel guany compartit que representa aquesta…

Llegir Més
Estimem-nos més

Moltes vegades són la gent de fora del nostre territori la que millor valora el que tenim. Per què passa això? M’hi paro a pensar i arribo a la conclusió que moltes vegades sents més frases d’elogi al nostre paisatge, als nostres recursos turístics i, fins i tot, a les mateixes marques turístiques per part de les persones que…

Llegir Més
Tu eres el destino

Desarrollar y planificar un destino turístico significa gestionar un territorio, es decir, un lugar donde viven personas. Las personas son el valor más importante de los destinos: son las encargadas de atraer, recibir, transmitir y dotar de alma a los territorios. Son ellas las responsables de definir, dinamizar y construir el contenido de un destino,…

Llegir Més
Fragilitat

Vivim temps de sorprenents canvis, temps de constants descobertes i temps d’intens moviment. Sembla com que un sistema que havia funcionat durant molt de temps ha entrat en crisi i poc a poc anem descobrint-ne les febleses sense saber trobar-hi solucions. El turisme no s’escapa a aquesta convulsa situació d’incertesa. Cada cop viatgem més, i…

Llegir Més
Noves tendències de gestió turística

Les tècniques de gestió turística de qualsevol destinació han canviat al llarg dels temps. Hi han afectat directament diferents aspectes, però em centraré especialment en els canvis que està vivint el sector turístic, com a resultat del gran procés d’evolució tecnològica. Un procés en el que hi estem immersos des de fa anys, però sembla ser que és de…

Llegir Més
LOCALITZA: productes agroalimentaris i turisme a la comarca de la Selva

En els seus productes agroalimentaris -com en tants altres aspectes- la Selva és una comarca heterogènia, diversa… inclassificable. En un territori que passa del mar a la plana i als massissos del Montseny-Guilleries en menys de cinquanta quilòmetres, el ventall de productes locals n’inclou alguns amb més anomenada (la ratafia, les galetes, les avellanes, els…

Llegir Més
El viatge intel·ligent

Poc abans del Mobile World Congress en què milers de professionals de les telecomunicació i la telefonia mòbil envairan Barcelona i contribuiran a engreixar l’economia turística de la ciutat, encara apareixen a la premsa especialitzada els dubtes sobre els canvis que està experimentant el turisme tant pel que fa a l’entrada de nous i poderosos…

Llegir Més
Com ens diferenciem?

Actualment, si hi ha alguna destinació turística que vol diferenciar la seva oferta de la resta, cal que aporti un valor afegit en la seva “marca”, i que aquest valor sigui percebut per part dels clients reals i els clients potencials. El turisme és un fenomen que mou milions de persones a tot el món,…

Llegir Més