Articles de
Línies turístiques

Espai de debat i divulgació turística amb diverses persones que viuen el turisme des de diverses òptiques arreu del país. Amb Mireia Bonet, Eva Puente, Marta Ribas, Josep Gesti, Oriol Miralbell, Marta Domènech i Eli Diez Urquizu.

Els turistes, volen ser turistes?

Els turistes volen ser turistes, així com conceptualment els entenen moltes persones? Cada vegada que em poso a escriure un article pels companys de La Conca 5.1. hem sorgeixen dubtes sobre quina temàtica he de tocar. Moltes vegades se’m resolen fàcilment, ja que el principal indicador de temàtica rau en el dia a dia de…

Llegir Més
L’aprenentatge constant

Quan el fet antic s’enllaça amb el fet nou. Quan els coneixements de tota la vida, aquell coneixement no escolar, ni acadèmic, si no après per mimetisme, com un salt d’aigua, de generació en generació… Quan el sentit comú s’imposa al fet reglamentat. Quan estudies i aprens en escoles de gran prestigi i te n’adones que els…

Llegir Més
El poder de la mirada del turista i l’avidesa dels oportunistes

Recentment, la revista Hosteltur, publicava una notícia amb el títol “Euskadi: las imágenes de ‘hormiguero’ turístico causan preocupación” en la que s’informava amb la il·lustració del vídeo que acompanya aquest post, d’una gran aglomeració de turistes aquestes darreres vacances de Setmana Santa caminant pels indrets de la Costa de Biscaia on es varen rodar recentment…

Llegir Més
Què som? A qui volem?

Moltes vegades no sabem com classificar-nos. La pregunta és: què som? o quin tipus de destinació som? Possiblement, un gran nombre de persones contestaria aquesta pregunta basant-se en el que coneix o el que ha viscut o, fins i tot, en allò que més li convé. El que sí que és cert és que, en…

Llegir Més
Posa-me’n del bo!

Comparteixo aquí un dubte que fa temps que em burxa (i que no sé respondre ben bé), en relació a algunes estratègies de promoció de la qualitat, particularment en el cas dels productes agroalimentaris locals. Vagi per davant que la qualitat dels productes em sembla un factor clau per la seva competitivitat i que cal…

Llegir Més
Temps era temps

Així començaven els contes antics, que embadalien els infants i que els pares o els avis els explicaven abans d’anar a dormir, sobretot quan no existia encara la televisió. Molts d’aquests contes parlaven d’herois que emprenien grans viatges per viure aventures fantàstiques a països remots amb tradicions estranyes. La fantasia del viatge ens abstreia de…

Llegir Més
Retrat robot dels productes locals (per als no locals)

Els productes locals, singularment els agroalimentaris, tenen un interès particular pels territoris atès que els donen personalitat, generen economia directa, contribueixen a estructurar els paisatges, i conformen el substrat per moltes altres activitats econòmiques i culturals. Sembla clara l’oportunitat de vincular, per exemple, els productes agroalimentaris i el turisme, pel guany compartit que representa aquesta…

Llegir Més
Estimem-nos més

Moltes vegades són la gent de fora del nostre territori la que millor valora el que tenim. Per què passa això? M’hi paro a pensar i arribo a la conclusió que moltes vegades sents més frases d’elogi al nostre paisatge, als nostres recursos turístics i, fins i tot, a les mateixes marques turístiques per part de les persones que…

Llegir Més