Estic convençuda que el vincle comunicatiu i sostenible entre cellers i consumidors va molt més enllà de la relació econòmica, quan hi intervenen l’enoturisme i el social media. Hi ha una part humana, sovint oblidada, que converteix clients en amics i amics en clients fidels. El Consorci d’Enoturisme de la DO Alella ha celebrat una…
Llegir MésArticles de
Enotour
Columna d’opinió i anàlisi sobre vi i enoturisme. Amb Laura Masramon, Alicia Estrada, Lluís Tolosa, Ruth Troyano, Sigrid Guillem, Clara Isamat i Joan Guasch.
Amb la col·laboració d’ENOTURISME PENEDÈS.
La cata de vino en las bodegas
Primero tuvimos que acomodar nuestras bodegas para poder recibir visitantes, luego tuvimos que aprender a crear productos enoturísticos y combinar nuestras raíces de viticultores y productores con el sector servicios. Ahora andamos empeñados en transformar la visita a la bodega o la viña en verdaderos productos experienciales y hemos aprendido, o estamos en ello, el…
Llegir MésWin-win emocional
L’enoturisme és connexió emocional entre productor i visitant. És una derivada creixent del turisme cultural. I un país com el nostre que rep 17 milions de turistes estrangers a l’any no hauria de desaprofitar l’oportunitat d’exhibir el potencial del vi català. L’enoturisme és flexibilitat. És mètode. Són caps de setmana i festius. És feed-back directe…
Llegir MésEnoturismo y hospitalidad
De vuelta de la VividEnoconference hice una pausa en Can Canaleta, una de esas casas rurales perdidas en la montaña que siempre te ayudan a encontrarte. Sentí el territorio a través de la comida, del paisaje, de los vinos de payés… y tuve esa sensación de la que Paul Wagner acababa de hablar minutos antes…
Llegir MésEls rètols i l’autoestima
De tots és sabut que l’Empordà és una regió que abans d’obrir-se a l’enoturisme es va obrir, i de cames, al turisme. Per aquest motiu a ningú li estranya que molts dels indicadors de carretera estiguin en 4 idiomes, com a mínim, anunciant: celler/bodega/winery/cave o bé degustació i venda de vi/degustación y venta de vino/wine…
Llegir MésPaís de vins, país de suro
“Si volem vins que parlin del paisatge, els hem de tapar amb una porció d’aquest paisatge” Josep Pitu Roca L’Institut Català del Suro celebra 25 anys i entre els objectius per commemorar l’efemèride està guanyar visibilitat. Probablement per aquest motiu el seu director, Albert Hereu, va ser ponent a les VI Jornades d’Enoturisme organitzades per…
Llegir Més¿El enoturismo va a ayudar a las bodegas a vender más vino?
Estoy convencida de que es así. Cuando los visitantes llegan a una bodega conocen a las personas que elaboran el vino, conocen su historia, sus empeños, incluso comparten sus sueños y sus retos. Por supuesto prueban sus vinos y se dejan guiar por sus palabras y emociones para acercarse al mundo del vino y de…
Llegir MésEnoturisme Catalunya, una projecció molt aplaudida
Al llarg d’aquests darrers mesos he tingut l’oportunitat de mostrar les regions catalanes del turisme del vi a Anglaterra, Alemanya, Suïssa i Àustria. Tots aquests països ja solen escollir la destinació de Catalunya per a crear els seus productes turístics, ja sigui per crear incentius d’empresa o bé programes de vacances familiars, però ara se’ls…
Llegir MésSostenibilitat, solidaritat i supervivència
Vins per remoure consciències. Amb aquesta premissa el sommelier Josep Pitu Roca va impartir “el tast de vins més gran del món” a la darrera edició de San Sebastián Gastronómika. Hi van participar més de 1.200 professionals. Repassant textos i vídeos de la cita, he comprès que el vi -que ell qualifica amb encert com…
Llegir MésCobrar o no cobrar por la visita a la bodega. That is the question!
Sin duda es una pregunta clave y que permite variadas respuestas. Me parece que en un estado inicial del enoturismo dentro de una empresa, lo habitual es que las bodegas no cobren por la visita a los enoturistas. Quizás se busca justamente aumentar la venta directa y poco más. En mi opinión lo mejor es…
Llegir Més