La singularitat i el vi

En temps de plena i irreversible globalització dels mercats, on en molts països fa temps que han decidit potenciar els productes del seu país, ens trobem que tot i els esforços dels darrers anys, en els Països Catalans encara tenim grans reptes per endavant. El dubte sobre si el nostre vi és de gran qualitat…

Llegir Més

publicitat

Gota malaia

Promocionar un territori, donar-lo a conèixer, planificar i gestionar accions i campanyes de difusió sempre és una tasca complicada i ningú té la fórmula màgica perquè funcioni i que, de cop i volta, es converteixi en un revulsiu immediat que atregui les masses a un territori. A la Conca de Barberà ja fa alguns anys que…

Llegir Més
Necessitat

“El que vol empendre és que té una necessitat”. Aquestes paraules són de la gerent d’Aprodisca, la Sra. Carme Sureda. Una frase pronunciada arran d’una conversa plena de titulars i reflexions punyents que vam tenir amb ella fa cosa de pocs dies. A partir d’aquell diàleg i de l’exemple d’Aprodisca pretenem obrir un debat a l’entorn…

Llegir Més
Molta feina a fer

Aquestes darreres setmanes m’han passat dos fets que m’han fet reflexionar sobre la situació dels vins catalans i m’han fet preguntar fins a quin punt la situació dels nostres vins està normalitzada completament o va per barris. La meva germana va anar a una calçotada amb altra gent jove i havien comprat vi. Finalment, es van…

Llegir Més
Enoturisme versus zones rurals

Actualment, les zones rurals proporcionen calma i tranquil·litat a la vegada que ofereixen activitats d’entreteniment, per això, cada cop resulta més interessant visitar zones properes però desconegudes del país, en les que potser, no s’hi ha parat prou atenció fins el moment. Exercir el dret a gaudir del temps lliure de que es disposi, cercar la…

Llegir Més
Mentalitat de món

Un dels mals endèmics de la societat catalana ha sigut, i en certa mesura ho continua sent, és el provincianisme i la manca de visió Espanya enllà. El sector del vi no s’ha escapat d’aquesta deformació. És més, ha sigut un dels més afectats per diverses bandes. Tant per la banda de les empreses productores…

Llegir Més
Vi amb qualitat de proximitat

La qualitat es defineix com aquella pluralitat de coses essencials que fan que un producte sigui com és, o aquells atributs o propietats que distingeixen les coses. En efecte, les propietats del vi es distingeixen en els aromes que ens proporciona, veure el seu color o les llàgrimes regalimar per la copa d’una manera gairebé sensual,…

Llegir Més
Cooperació pel desenvolupament rural

Encara que els poders econòmics fàctics a escala internacional es resisteixin, la situació global condueix a una transformació global d’Europa, si aquesta es vol adaptar els nous reptes ambientals i socials. Ens trobem davant del que s’ha anomenat creixement intel·ligent, sostenible i integrador. Es diu intel·ligent en el que fa a l’ús del coneixement i…

Llegir Més
Carta del Paisatge de la Conca de Barberà

Fa unes setmanes la Generalitat de Catalunya va publicar en paper i a la xarxa el Catàleg del paisatge del Camp de Tarragona.(http://www.catpaisatge.net/fitxers/publicacions/cataleg_ct/Cataleg_Paisatge_CT.pdf) Un document iniciat l’any 2005, treballat durant uns quants anys per moltes persones d’aquest territori. La Conca de Barberà hi té presència a través de l’anàlisi de les seves unitats de paisatge (Muntanyes de Prades,…

Llegir Més