

A més a més, s’han anat fent accions, promocions, actes, targetes i vídeos des de les institucions i les empreses privades, que han intentat atraure visitants, donar a conèixer la comarca, promocionar els productes diferenciats que tenim, fer fires de diversos tipus… Alguns més reeixits que altres, amb més projecció o menys. Tot suma, és interessant i imprescindible, però fa falta un visió global, continuada. Accions al llarg del temps que vagin penetrant en la ment dels habitants de la Conca i en els potencials turistes, amb un objectiu definit i planificat. Que sapiguem on volem arribar i com. No fer accions sobre la marxa sense un destí prèviament pensat i definit. Hem de fugir d’accions puntuals que no reportin un retorn del tipus que sigui o d’accions que poden seguir modes, però que no van més enllà d’un moment puntual i es queden obsoletes molt aviat o mortes en qualsevol calaix.
Per sort, a la comarca es duen a terme moltes més iniciatives, tenim molta gent que organitza activitats, publica llibres, edita estudis i un grapat d’associacions que celebren múltiples activitats de forma desinteressada, que treballen pel territori i que tracten d’arribar al màxim de persones arreu del món. És necessària l’acció conjunta, coordinada i amb objectius concrets i comuns de tots aquests agents. Les institucions i les empreses privades haurien de prioritzar tot allò que aporti un valor afegit a mig i llarg termini, coses que tinguin una continuïtat, que persisteixin en el temps. Haurien de donar més suport a tot aquest teixit social que treballa en favor de la comarca amb pocs recursos, molta voluntat i molts cops en favor d’empreses privades. Cal aprofitar aquest treball, aquest esforç. I encara més important, és necessari mantenir-lo viu, potenciar-lo, ajudar-lo en la mesura del possible per no malgastar esforços, ni perdre voluntats i feines que són vitals per la comarca.
Hem de planificar i organitzar tot el que tenim, ajuntar-ho, expandir-ho i convertir les accions que es porten a terme a la Conca de Barberà en una autèntica gota malaia al llarg de l’any, a través de tots els pobles, amb l’ajuda de tots els mitjans i arribant a tots els públics per tal d’atraure més visitants i posicionar la comarca dins del món de l’enoturisme. Les institucions i les persones responsables del turisme a la comarca, juntament amb les empreses que es dediquen al turisme, han d’agafar el timó i organitzar tots aquest elements i dotar-los d’un sentit, d’una finalitat clara. Hem de ser atrevits, agosarats, no quedar-nos amb les eines ni les accions típiques de comunicació ni d’atraure turistes. Hem d’actuar com qualsevol territori del món, sense por, ni cap complexa i tots ens hi hem de posar, cadascú de nosaltres pot ser una gota malaia en favor de la Conca i el seu desenvolupament.
[Leandre Romeu]