La conjugació del vi

Jo bec vi
Tu beus vi
Ella beu vi
Nosaltres bevem vi
Vosaltres beveu vi
Elles beuen vi

Aquesta conjugació, que a la teoria sembla tan fàcil, costa més de dur a terme a la pràctica. La primavera i l’estiu són un temps propici pel consum del vi. Hauríem de veure places i carrers plens de ciutadans i turistes tastant els vins. Aquests blancs i rosats tan ben trobats que estem fent en diverses zones del nostre territori o els negres ja consolidats a la majoria de DO catalanes. Res millor que aquesta àmplia gamma de color, olor i sabor per fer més suportable la calor que ens apresa durant els mesos de juliol i agost.

Vins frescos, elegants, suaus i refrescants que ens captiven i ens fan vibrar en cada copa, en cada tast i que volem compartir amb tothom. Em refereixo als rosats “pell de ceba”, que temporada rere temporada estan sorprenent més i assolint major qualitat, o els blancs i rosats de garnatxa, trepat, macabeu, parellada… que han entrat amb força al mercat i que són productes ideals per al consum en terrasses, sopars a la fresca o una nit de festa major.

És, per això, una llàstima que aquest consum no estigui ja normalitzat i generalitzat entre la majoria de capes de població de la nostra societat, encara que de vegades ho sembli. Parlo, per exemple, dels miratges que constitueixen les activitats a l’aire lliure que se celebren durant aquestes dates i que estan vinculades al món del vi, com ara les Biblioteques amb DO, els Divendres DiVins, El Vinya Sons, Sons del món o les fires del vi que es duen a terme arreu de Catalunya. Es tracta, sense dubtar-ho, d’iniciatives d’èxit que esgoten l’aforament de l’espai destinat a l’activitat en qüestió i on el públic assistent consumeix, coneix i pregunta. Durant un breu espai de temps, et fan creure que vivim en un país normal.

En aquest sentit, caldria preguntar-nos si la promoció d’aquest tipus d’activitats és una de les claus per diluir aquesta barrera que sovint allunya el vi del consumidor potencial. Les trobades a l’aire lliure compleixen una doble funció: afavoreixen que el consumidor potencial s’acosti al vi, al mateix temps que ens ofereixen l’oportunitat d’apropar-li en un producte que desconeix. Ens trobem en un moment en què encara hem d’empènyer la demanda, l’hem d’activar i seguir generant iniciatives que ho afavoreixin. No és impossible. Sense anar més lluny, el vermut ho està aconseguint. Són molts els migdies d’estiu en què una gran quantitat de persones el consumeixen i el gaudeixen en els pobles i ciutats de casa nostra. Prenem-ne exemple i treballem perquè veure un individu prenent una copa de vi a la terrassa de la vora no sigui només una anècdota. Aquesta època de l’any és un bon moment per fer-ho!

Conjuguem i bevem-nos el vi! A l’estiu i sempre!

http://www.elsingular.cat/vadevi/notices/2016/08/la_conjugacio_del_vi_8009.php
__________________________________

Fotografia de portada: Sons del Món