
El passat dilluns, 13 de gener, Ocio Vital va celebrar el seu desè aniversari amb una nova experiència , una atractiva reunió celebrada a la Fàbrica Moritz Barcelona .
En aquesta vi-trobada 2.0 es van congregar més de 160 persones que van tenir l’oportunitat de degustar el tràiler de “Plantant una Llavor” de la Conca 5.1 i posteriorment el documental “Deconstruint el Vi Català” de Raúl Deamo , documentals que van ser la introducció al debat conduït per Ruth Troyano, periodista i blogger i els escriptors i divulgadors , Joan Gómez Pallarès autor del Llibre “Vinos Naturales en España” i editor del prestigiós bloc Devinis, Lluis Tolosa Planet Sociòleg i Escriptor de la guía “Los Supervinos” i de les Guies Enoturístiques de l Emporda i del Pla del Bages, Alicia Estrada, Editora del bloc Vinoturismo i Manel Colmenero Larriba soci Fundador d’ Ocio Vital – Food Wine Tours i autor de la guía “Rutas del Vino. Bodegas de España para visitar y recomendar”.
L’animat debat , on es va tractar del polièdric enoturisme català va servir de pròleg a les animades tertúlies que es van mantenir al voltant dels vins dels cellers convidats Alta Alella , Tomas Cusine , La Vinyeta , Castell d’ Encús i Finca Parera , tots ells competint per seduir al respectable amb autèntiques joies i novetats que van fer de la jornada una nit realment memorable i summament deliciosa.
La nit va ser densa, però el debat va ser intens.
S’apuntaren les següents conclusions:
- La nostra diversitat de territoris, paisatges i vi es una fortalesa, per la seva diversitat però al mateix temps una debilitat alhora de dirigir-se a un consumidor que cada cop està més infoxicat.
- El consumidor sap molt bé el que vol, distingeix perfectament la qualitat i el bon servei, no se’l pot menystenir amb un producte que no assoleixi les seves expectatives.
- Els negocis sostenibles només poden estar orientats al consumidor, ha de ser l’eix de les nostres empreses i dels nostres projectes Enoturístics.
- L’enoturisme es la nostra principal ensenya empresarial, cal donar-li la importància que pertoca per tal de distingir-nos i reforçar el nostre posicionament davant la persistent globalització del mercat.
- Cal fer una campanya de comunicació que permeti oferir Catalunya com una proposta unitària, un país de vins, potenciant les singularitats territorials però comunicant com una proposta única i enriquidora pel consumidor, plena de beneficis.
- Les persones que s’encarreguen de fer les visites han de saber de vins, han de saber de turisme i adaptar-se a les expectatives dels visitants.
- La principal recepta de l’èxit és estimar el que fas i estimar a qui ve a conèixer el que fas. És una qüestió de respecte mutu, una qüestió d’amor i de buscar el maridatge perfecte, el que sigui mes harmònic i substancial per unes bones relacions sentimentals.
Més idees i conclusions d’altres participants del debat a : http://www.vilaweb.cat/noticia/4167802/20140118/enoturisme-pais-ni-beu-ni-veu-propi-vi.html
Manel Colmenero Larriba
Soci fundador d’Ocio Vital-Food Wine Tour i autor de la guia “Rutas del Vino. Bodegas de España para visitar y recomendar”.
[http://ociovital.com/]