Laboratori turístic Oriol Miralbell Turisme

Smart destination

smart
Damià Serrano
Escrit per

En aquesta càpsula Damià Serrano ens parla de dos conceptes molt importants en el camp del turisme com són les smart destination i la big data. La relació entre aquests dos elements és clau per tal de millorar la competivitat de les destinacions turístiques.

Serrano també explica els diversos nivells que existeixen a casa nostra de desenvolupament de les smart destination i la gestió de les grans dades turístiques, les grans destinacions turístiques el seu desenvolupament és més elevat que a les destinacions més petites.

També repassa breument el recorregut històric fins arribar a la denominació actual de smart destinations, així com quins són els agents que controlen aquesta informació i com la utilitzen. Explica el cas dels creuaristes de Barcelona i conclou recordant que la gestió humana d’aquestes dades és vital per no perdre’s en el gran núvol de dades que tenim actualment.

 

Sobre l'autor

Damià Serrano

Damià Serrano

Sommelier. Geògraf. Responsable del Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona. Professor Col·laborador de Planificació Turística al Grau en Turisme de CETT – UB i Visitor Professor a la Universitat de Monterrey. Autor de múltiples publicacions i articles i articles relacionats amb el turisme.