Laboratori turístic Turisme Vi

De la venda de producte a la venda d’experiències

1408
Damià Serrano
Escrit per

Perquè són tant avorrides les visites als cellers? Amb aquesta pregunta tant provocativa comença la càpsula del Damià Serrano. Serrano parla directament als cellers i elabora una proposta per un nou model de visites on el visitant sigui el centre de tota l’activitat.

Són pocs els cellers que ofereixen visites diferents; però com podem passar a a ser més experiencials? Es pregunta Serrano. Avui en dia la gent vol estar al centre de l’acció turística, sobretot quan visitem un celler, ja que volem sentir-nos part d’aquella experiència. Llavors, perquè treballem tant poc els sentits? Serrano proposa un model per avançar en aquesta línia sensorial.

En la segona part de la càpsula Serrano explica i clarifica com aplicar les claus d’èxit a les visites. Per ell hi han diversos aspectes claus que s’han de complir per tenir èxit en les visites enoturístiques. És essencial sortir d’una visita aprenent alguna cosa nova, que els visitants trobin una emoció, buscar l’aspecte més emocional d’una visita, el tercer aspecte la singularitat, ser diferenciadors de la resta i finalment sorprendre a qui ens ve a visitar, buscar sempre el factor sorpresa.

 

Sobre l'autor

Damià Serrano

Damià Serrano

Sommelier. Geògraf. Responsable del Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona. Professor Col·laborador de Planificació Turística al Grau en Turisme de CETT – UB i Visitor Professor a la Universitat de Monterrey. Autor de múltiples publicacions i articles i articles relacionats amb el turisme.